סברובסקי - swarovski

ההיסטוריה של המותג סברובסקי

הכל התחיל באוסטריה בסוף המאה ה 19, כשדניאל סברובסקי, עבד כשולייה במפעל הזכוכית של אביו ורכש מיומנות באמנות חיתוך הזכוכית. בשנת 1982 רשם פטנט על מכונת חיתוך חשמלית שאפשרה לייצר גבישי זכוכית. בשנת 1985 נוסדה חברת Swarovski והוקם מפעל לחיתוך קירסטלים.

קולקטיב סברובסקי נוסד בשנת 1999 כשיתוף פעולה בין נאדג‘ה סברובסקי, איזבלה בלאו ואלכסנדר מקווין, במטרה לשבור את הגבולות של שימוש בקריסטלים בתחום האפנה. בהתחשב בכך שחדשנות היא מושג מפתח עבור המותג סברובסקי, תכנית זו היא רק המשך טבעי של פעילות החברה.

מאז השקת הקולקטיב,  סברובסקי שיתף פעולה עם כמה ממעצבי האפנה המובילים – אלכסנדר וואנג, פרואנסה שולר, מריוס שוואב, אלקסנדר מקווין – ושמח לחגוג את 16 שנות תמיכת המעצבים עם תכנית קולקטיב סבורבסקי הראשונה.

בשנת 1993 סברובסקי יצרו את רשת הקריסטל, חומר מתכתי המכוסה בגבישים קטנים אשר זכה לשבח  בזכות היותו אריג בעל טבע גמיש ונוצץ. הוא אומץ במהירות על ידי תעשיית האפנה ונצנץ בכמה מהיצירות של הכישרונות החדשניים ביותר של המאה ה 21, שמות הכוללים את מרי קטרנצ‘ו, חוסיין חלאיין וכריסטופר קיין, אשר גם השתמש בחומר לקולקציית התכשיטים שלו (Atelier Swarovski Bolster jewelry collection).

בשנת 1999, לאחר שאיזבלה בלאו הציגה את רשת הקריסטל, סבורבסקי סיפקה למעצב הצעיר, אלקסנדר מקויין, קריסטלים עבור קולקציית אביב/קיץ 1999. המעצב עבד עם החומר בצורה מרהיבה, ושיתוף הפעולה סלל את הדרך להקמת קולקטיב סבורבסקי.

מאז ועד היום, קולקטיב סבורבסקי תמך במעל 150 מעצבים מניו יורק, לונדון, מילאנו ופריז, וסיפק למעלה ממאה מיליון קריסטלים לכמה מעיצובי האפנה האוונגארדים ביותר בעשור האחרון. חברי הקולקטיב הקודמים כוללים את  ג'וזף אלטוזארה, רודרטה, אלכסנדר וואנג, חוסין צ'לאייאן, אנתוני ווקרלו, כריסטופר קיין וויקטור ורולף.

מותג הנישה המוכר בעולם, מוכר בפני עצמו בזכות היוקרה הבלתי ניתנת לחיקוי, העיצובים האסתטיים והיצירות המקסימות. כל יצירה היא שילוב של תשומת לב לפרטים, אומנות נפלאה וקריסטלים המקרינים זוהר מודרני ללא  מאמץ.

קלילות ואנרגיה זורמים דרך הרכב דינמי המציג משחק מדהים של אור, פשטות של צורה ואלגנטיות עדינה וחסרת זמן. קריסטלים נוצצים וקריסטלי מט משתלבים במגוון אין סופי של עיצובים ותהליך יצירה פורה וייחודי. כל יצירה מספרת סיפור רגשי של מיזוג אנרגיות עצמתיות. באמצעות תהליך קפדני של חריזה, ציפוי ושיבוץ, התכונות הטבעיות של הקריסטלים משופרות ומגיעות לרמה חדשה של עידון מושלם. הידע של סבורבסקי ושיפור הטכניקה התמידי דוחפים את הגבולות של תכשיטי הקריסטל לגבהים חדשים של סימטריה מושלמת וקומפוזיציה חיה.

הם ידועים בעיקר בזכות הטכניקה הייחודית, כמו הפוינטיאג‘ (Pointiage), המותג מוגדר בזכות האיכות האולטרה מדויקת המבוצעת על ידי אמניו. תשומת לב דקדקנית לפרטים ומומחיות טכנית מעולה מבטיחה שכל יצירה תציג ניגודיות מרקם יוקרתית של קריסטלים מלוטשים במיוחד. האלגנטיות, היופי והעצמה נובעים מתוך היצירות המסותתות והמוקפדות ללא מאמץ.

הוורסטיליות של היצירות מוסיפה לבהירות והיופי של הקריסטלים מראה אקלקטי וחדשני שלא מהעולם הזה. בחינת הצורה הגבישית, הקולעת, המחוספסת והקסומה באמצעות כמה מקווי המוצרים האיקוניים של המותג – מנהטן של פיליפ פררדיס, Core, Swift של שון לין וויקטור ורולף – חושפת לעומק את טווח עולם האור עוצר הנשימה של סברובסקי בזוהר, אומנות גבוהה ושליטה בעיצוב.

ברבור סברובסקי

5 עובדות שלא ידעתם על סברובסקי:

  1. הלוגו המפורסם של סברובסקי "הברבור" הושק לראשונה רק בשנת 1988, לפניו לוגו החברה היה פרח האדלווייס.
  2. מכירות המותג בשנה מסתכמות במעל 4. מיליארד דולר
  3. לחברה יש מעל 2800 חנויות ברחבי העולם.
  4. השוק הגדול ביותר של החברה נמצא בסין
  5. מלבד תכשיטי סברובסקי המוכרים לכולם אפשר למצוא גם משקפי שמש, פסלוני קריסטל, מחזיקי מפתחות,כיסוי לאייפון, שעוני סברובסקי ועוד אקססוריז של המותג.

Check Also

איך להתאים תכשיטים לשעון

שעוני יד ידועים כבר שנים רבות כסמל סטטוס, וכתכשיט מקורי וייחודי. כיום בעידן בו הטלפון …

כתיבת תגובה